Frivillig beskrivelser

Her kan du se beskrivelsen af arbejdsopgaverne for Himmelstorm X, i de forskellige områder:

Scenecrew

Som scenecrew på Himmelstorm indgår du i et team, som hjælper vores lydmænd og sceneteknikere med at stille grej op og pille det ned igen imellem alle koncerter. Som scenecrew ligger man lidt flere timer på festivalen end de andre frivillige. Sidste år arbejdede  scenecrewet i gennemsnit  14 timer under festivalen samt 3 timer inden festvalen med tilrigning af PA og lys.

Du kan som scenecrew også komme til at hjælpe med at klargøre backstagerum, hente catering til kunstnere eller køre ærinder i byen, hvis der er noget vi lige står og mangler.

Du kan IKKE melde dig som scenecrew uden en forudgående aftale med enten Jakob Olsen (Stagemanager Junglescenen ) eller Martin Topsøe (Lydmand Junglescenen).

Som frivillig i Scenecrew arbejder du op mod 20 timer før, under og efter festivalen.  Ansvarlig: Jakob Olsen


 

Pladsvagt, samt miljø og renovation.

Som pladsvagt er du med til at give gæsterne en god start på festivalen og guide dem i gennem nogle festlige dage. Det er vigtigt, at du er glad og imødekommende, da du bliver Himmelstorms ansigt udadtil. Som frivillig i miljø og renovation er det opgaver der varierer fra at holde orden ved vores skraldesortering og vores bio wc samt andre praktiske små som stor opgaver. Pladsvagterne skal bevare overblikket, og hjælp med at flytte bænke mm fra den ene scene til den anden, det indebær løft, sved og lidt hårdt fysisk arbejde. Det er også Pladsvagter der varetager opsyn om natten. Parkerings vagternes opgave er at modtage vores gæster med et smil og anvise dem vores store p-plads samt være portvagt ved indkørsel til Himmelstorm, hvor det kun er kunstnere samt ØD’s beboere der må køre ind.

OBS: Du på vagt 2 x 4 timer i løbet af festivalen og lægger de sidste 4 timer om søndagen.  Ansvarlig:  Niels Vitus Hampholt


Bar

Som frivillig i barerne på Himmelstorm X er det en fordel, hvis du er hurtig, serviceminded, kan holde hovedet koldt og har plads til smil –  også når det går stærkt. Vi sælger vand, sodavand, øl og drinks til de tørstige festivalgæster, og der er ind imellem tryk på. Arbejdet i baren er sjovt, men kræver, at du ikke er bleg for, at flytte rundt på sodavandskasser og ølfustager og har mod på at arbejde, også når festen er på sit højeste.

OBS: Som frivillig i baren er du på vagt 2 x4 timer i løbet af festivalen og lægger de sidste 4 timer til den obligatoriske oprydning, der finder sted om søndagen.  Ansvarlig: Anja May

 

Opbygning og Nedtagning

Vil du være med til at forvandle nordens største pilerensningsanlæg til den smukke og indbydende Himmelstorm Festival?

I uge 30 fra Søndag den 24-7-2022 kl. 10.00 og frem til Torsdag den 28-7-2022 kl ???, tager Himmelstorm form, og hvis du har hænderne skruet rigtigt på og er glad for at give den gas med praktiske opgaver, så er opbygning og nedtagning noget for dig. Vi knokler, bygger og griner sammen. Opgaverne spænder vidt, men vi har helt sikkert en til dig.  Det er et ekstra plus, hvis du har kørekort, kan køre med trailer og måske endda kan styre en minigraver. Vi begynder allerede nedtagningen Søndag d. 31/7 kl. 15.00.

Som frivillig på Opbygning/Nedtagning er du på vagt ugen før og søndag eftermiddag. Ansvarlig: Sara Sena.

 


 

VIP

Som frivillig i himmelstorms VIP-område, er du en del af det team, der tager sig af kunstnerne. Vi sørger for kunstnernes forplejning, logi, samt ve og vel på festivalen. Dels består arbejdet i at hjælpe med at tilberede, anrette og servere lækker mad for kunstnerne og dels i at tage imod kunstnerne, når de ankommer til Himmelstorm, sørge for at de bliver tjekket ind, og at de kommer det rigtige sted hen bagefter. Vi sørger også for at der fyldes op og gøres rent backstage og i VIP-området. Som VIP-frivillig skal man være serviceminded, hjælpsom og helst kunne begå dig i et køkken.

Som frivillig i VIP er du på vagt 2×4 timer i løbet af festivalen og lægger de sidste 4 timer til den obligatoriske oprydning, der finder sted om søndagen. Ansvarlig:  Maria Smidt

 


Den 7. himmel

Som frivillig i Den 7. Himmel skal du primært bidrage til, at der er god stemning, byde besøgende på et glas vand og tilbyde dem ting som ørepropper/høreværn, en liggestol, 5 minutters skuldermassage, en Ipod med 10 minutters guidet afspænding, etc. Det forventes, at du også selv finder på wellness-aktiviteter til festivalens gæster.  Der vil også være praktiske opgaver, som at hente vand, fylde rent vand i vores “fodbad-grande”, sætte stille musik eller naturlyde på anlægget samt være med til ned pakning og oprydning.

Som frivillig i Den 7. Himmel er du på vagt 2×4 timer i løbet af festivalen og lægger de sidste 4 timer til den obligatoriske oprydning, der finder sted om søndagen. Ansvarlig:Tone Mygind Rostbøll

 


 

Infoboden

Infoboden er festivalens hjerte og førerbunker. Som frivillig i infoboden tager du først og fremmest i mod gæsterne, anviser dem teltpladser og uddeler armbånd.  Som frivillig i infoboden skal man være god til at bevare det store overblik, for udover at uddele armbånd tager vi os af en hel masse småting, som at tilkalde samaritter, udbetale kontanter, sende musikere til rette steder, tage imod andre frivillige og presse, finde folk der er blevet væk mm.  I det hele taget skal vi sørge for, at alle får en god velkomst og et godt ophold på Himmelstorm Festivalen.

Som frivillig i Madboden er du på vagt 2×4 timer i løbet af festivalen og lægger de sidste 4 timer til den obligatoriske oprydning, der finder sted om søndagen. Ansvarlig:  Lisbeth Berg

 


 

Børneområdet

Himmelstorm har både krea værksted, workshops og forestillinger for børn. Har du lyst til at være en del af “børne teamet”, så skal du hjælpe til i krea værkstedet, hvor vi laver alt fra papirs klip, ansigtsmaling til drømme fangere eller lignende. Desuden skal du give en hånd med på børne scenen ved sceneskift og oprydning.
Som frivillig på Børneområdet er du på vagt 2×4 timer i løbet af festivalen og lægger de sidste 4 timer til den obligatoriske oprydning der finder sted om søndagen. Ansvarlig:  Alex Opazo

 

Multi Crew

Som Multi Crew på Himmelstorm er man ikke tildelt en bestemt opgave fra start. Når man møder ind til sin vagt, vil man blive sendt hen hvor der er behov for ekstra hjælp, ved akut opståede situationer, eller hvis en frivillig ikke møder op til sin vagt. Du skal være indstillede på at hoppe til i sidste øjeblik, det kan være lige fra børneområdet til baren. Derudover kan man blive sat til diverse ad hoc. opgaver, som f.eks. at skaffe flere stole, hente ting i byen, bygge noget der er behov for m.v. Dette kræver en vis form for fleksibilitet. Men det bliver med garanti ikke kedeligt.

Som multicrew  er du på vagt 2×4 timer i løbet af festivalen og lægger de sidste 4 timer til den obligatoriske oprydning der finder sted om søndagen. Ansvarlig: Kristoffer Van og Niels Vitus Hampholt