Frivillig beskrivelser

 Her kan du se beskrivelsen af arbejdsopgaverne i de forskellige områder:

 

Scenecrew

Som scenecrew på Himmelstorm indgår du i et team, som hjælper vores lydmænd og scene teknikere med at stille grej op og pille det ned igen imellem alle koncerter. Som scenecrew ligger man lidt flere timer på festivalen end de andre frivillige. Sidste år arbejdede  scenecrewet i gennemsnit  14 timer under festivalen samt 3 timer inden festvalen med tilrigning af PA og lys.

Du kan som scenecrew også komme til at hjælpe med at klargøre backstagerum, hente catering til kunstnere eller køre ærinder i byen, hvis der er noget vi lige står og mangler.

Du kan ikke melde dig som scenecrew uden en forudgående aftale med enten Jakob Olsen (Stagemanager Junglescenen ) eller Martin Topsøe (Lydmand Junglescenen).

Som frivillig i Scenecrew arbejder du op mod 20 timer før, under og efter festivalen.  Ansvarlig: Jakob Olsen


 

Plads, pakring og skralde -vagter.

Som Plads- eller P-vagt er du med til at give gæsterne en god start på festivalen og guide dem i gennem nogle festlige dage. Det er vigtigt, at du er glad og imødekommende, da du bliver Himmelstorms ansigt udadtil. Det er en tjans hvor opgaverne variere fra at holde orden ved vores skralde sortering og ved vores bio wc og andre praktiske små som stor opgaver, der kan indebær løft, som at flytte vores bænke fra den ene scene til den anden.

OBS: Har du været frivillig på himmelstorm før og vil påtag dig et større ansvar? Stå vi og mangler en superfrivillig som Pakrings ansvarlig, som skal varetag kontakten til de frivillig før og under festivalen med vagtplan og små opgaver der nu opstå samt få at alle skilte og afmærkninger til pakring sat op, under opbygning i ugen op til himmelstorm. Det er derfor vigtig at du har mulighed for at være med i uge 30. Hvis det lige er dig, så skriv til frivillig koordinatoren på spwm@hotmail.com mærk:superfrivillig

Som pladsvagt/ p-vagt er du på vagt 2×4 timer i løbet af festivalen og lægger de sidste 4 timer om søndagen.  Ansvarlig:  Niels Vitus Hampholt.


Bar

Som frivillig i Himmelstormbaren er det en fordel, hvis du er hurtig, serviceminded, kan holde hovedet koldt og har plads til smil –  også når det går stærkt. Vi sælger vand, sodavand, øl og drinks til de tørstige festivalgæster, og der er ind imellem tryk på. Arbejdet i baren er sjovt, men kræver, at du ikke er bleg for, at flytte rundt på sodavandskasser og ølfustager og har mod på at arbejde, også når festen er på sit højeste.

Som frivillig i baren er du på vagt 2×4 timer i løbet af festivalen og lægger de sidste 4 timer til den obligatoriske oprydning, der finder sted om søndagen.  Ansvarlig: Trine Babiel og  Søren Jensen

 

Opbygning og Nedtagning

Vil du være med til at forvandle nordens største pilerensningsanlæg til den smukke og indbydende Himmelstorm Festival?

I uge 30 fra Søndag den 23-7-2017 og frem til Torsdag den 27-7-2017, tager Himmelstorm form, og hvis du har hænderne skruet rigtigt på og er glad for at give den gas med praktiske opgaver, så er opbygning og nedtagning noget for dig. Vi knokler, bygger og griner sammen. Opgaverne spænder vidt, men vi har helt sikkert en til dig.  Det er et ekstra plus, hvis du har kørekort, kan køre med trailer og måske endda kan styre en minigrav.

Som frivillig på Opbygning og Nedtagning er du på vagt, ugen før eller efter festivalen.  (Langt de fleste mande timer skal bruges i ugen op til festivalen)  


 

VIP

Som frivillig i himmelstorms VIP-område, er du en del af det team, der tager sig af kunstnerne. Vi sørger for kunstnernes forplejning, logi, samt ve og vel på festivalen. Dels består arbejdet i at hjælpe med at tilberede, anrette og servere lækker mad for kunstnerne og dels i at tage i mod kunstnerne, når de ankommer til Himmelstorm, sørge for at de bliver tjekket ind, og at de kommer det rigtige sted hen bagefter. Vi sørger også for at der fyldes op og gøres rent backstage og i VIP-området. Som VIP frivillig skal man være serviceminded, hjælpsom og helst kunne begå dig i et køkken.

Som frivillig i VIP er du på vagt 2×4 timer i løbet af festivalen og lægger de sidste 4 timer til den obligatoriske oprydning, der finder sted om søndagen. Ansvarlig:  Maria Smidt

 


Den 7. himmel

Som frivillig i Den 7. Himmel skal du primært bidrage til, at der er god stemning, byde besøgende på et glas vand og tilbyde dem ting som ørepropper/høreværn, en liggestol, 5 minutters skuldermassage, en Ipod med 10 minutters guidet afspænding, etc. Det forventes, at du også selv finder på wellness-aktiviteter til festivalens gæster.  Der vil også være praktiske opgaver, som at hente vand, fylde rent vand i vores “fodbad-grande”, sætte stille musik eller naturlyde på anlægget samt være med til nedpakning og oprydning.

Som frivillig i Den 7. Himmel er du på vagt 2×4 timer i løbet af festivalen og lægger de sidste 4 timer til den obligatoriske oprydning, der finder sted om søndagen.
Ansvarlig:  Nikolei Foged

 


 

 

Infoboden

Infoboden er festivalens hjerte og førerbunker. Som frivillig i infoboden tager du først og fremmest i mod gæsterne, anviser dem teltpladser og uddeler armbånd.  Som frivillig i infoboden skal man være god til at bevare det store overblik, for udover at uddele armbånd tager vi os af en hel masse småting, som at tilkalde samaritter, udbetale kontanter, sende musikere til rette steder, tage imod andre frivillige og presse, finde folk der er blevet væk mm.  I det hele taget skal vi sørge for, at alle får en god velkomst og et godt ophold på Himmelstorm Festivalen.

Som frivillig i Madboden er du på vagt 2×4 timer i løbet af festivalen og lægger de sidste 4 timer til den obligatoriske oprydning, der finder sted om søndagen. Ansvarlig:  Lisbeth Berg

 


 

Børneområdet

Himmelstorm har både krea værksted, workshops og forestillinger for børn. Har du lyst til at være en del af “børne teamet”, så skal du hjælpe til i krea værkstedet, hvor vi laver alt fra papirs klip, ansigtsmaling til drømme fangere eller lignende. Desuden skal du give en hånd med på børne scenen ved sceneskift og oprydning.
Som frivillig på Børneområdet er du på vagt 2×4 timer i løbet af festivalen og lægger de sidste 4 timer til den obligatoriske oprydning der finder sted om søndagen. Ansvarlig:  Alex Opazo

 

 

Multicrew

Som multicrew på Himmelstorm er man ikke tildelt en bestemt opgave fra start. Når man møder ind til sin vagt, vil man blive sendt hen hvor der er behov for ekstra hjælp, ved akut opståede situationer, eller hvis en frivillig ikke møder op til sin vagt. Derudover kan man blive sat til diverse ad hoc. opgaver, som f.eks. at skaffe flere stole, hente ting i byen, bygge noget der er behov for m.v. Dette kræver en vis form for fleksibilitet. Men det bliver med garanti ikke kedeligt.

Som multicrew  er du på vagt 2×4 timer i løbet af festivalen og lægger de sidste 4 timer til den obligatoriske oprydning der finder sted om søndagen. Ansvarlig: Søren Pedersen


 

 Teltcrew

Teltcrew arbejder kun tre dage. Første dag er til opsætning af de flotte cirkustelte som vi har på festivalen. Den anden dag er til nedtagning af samme telte. Det drejer sig om Børneteltet, Sputnik og Barteltet. Der vil være kyndige folk til at lede arbejdet, som er sjovt og hårdt.

Som frivillig på Opbygning og Nedtagning er du på vagt 3×8 timer før og/eller efter festivalen. (Langt de fleste mande timer skal bruges i ugen op til festivalen)  Ansvarlig:  Søren Fritzsche

Dokumentation og formidling

Som frivillig tilknyttet  Dokumentation og formidling er det et must, at du har flair for og indgående kendskab til de af de nævnte discipliner. Vi laver både dokumentation til senere brug, men også til løbende formidling og guidning under festivalen. Vi har nogle klare idéer til hvor vi gerne vil hen visuelt, men der vil være god plads til at inkorporerere dit eget udtryk. Alt det producerede materiale vil bliver Himmelstorms ejendom, men du kan godt selv bruge det andet sted selv. Tager du portrætfotos, urbane billeder, laver video, kunst fotos, you tuber, blogger, instagramer, laver radio, skriver rejseberetninger, live twitter. Lad os se hvad du roder med.  Det forventes at du medbringer dit eget udstyr.

Som frivillig på Dokumentation og formidling er du på vagt 3×4 under selve festivalen.   Ansvarlig:  Maria Smidt / Jakob Olsen